4. januar 2009

Nå begynner slankekrigen!

I morgen er første dagen i mitt nye og sunnere liv. Har vært der før og det gikk jo strålende, iallefall til jeg fikk to barn og et mer hektisk liv. Deretter ble jeg syk og med "sykdommen" kom også unnskyldninger slik som at jeg ikke hadde krefter til å tenke på vekta. Nå har det imidlertid gått alt for langt og det på veldig kort tid. Tror faktisk jeg har lagt på meg syv kilo på to måneder, og det er absolutt ikke bra. Derfor har jeg meldt meg inn i vektklubben og har nå planen klar, men hvor er motivasjonen?

Jeg har lett etter den, sånn akkurat passe mye, både i kjeller og på loft, men den er og blir borte! Jeg ser på meg selv i speilet og liker ikke det jeg ser. Sliter med å holde tempoet til barna oppe, blir veldig fort sliten og tenker at slik skal det ikke være. Jeg som var så slank og fin for fire år siden. Hvordan kunne jeg la det gå så langt?

Men nå er det altså slutt, helt slutt. I morgen, for i dag skal vi kose oss med noe godt. Bare en siste gang...

10 Kommentarer:

Kathleen sa...

Tull og tøys, det er masse "slankemat" som er godt!

Blogger sa...

Du har helt rett Kathleen, den kom litt skjevt ut den siste setningen min! Det jeg mente var at så lenge jeg skal gå ned i vekt, kan jeg faktisk ikke unne meg noe som helst "fy-mat". Det er da så klart sjokoladen og resten av lørdagskosen jeg tenker på. Hverdagsmaten går nok helt greit :-)

Er nemlig en skikkelig "godtegris" med verdens dårligste forbrenning, og vet fra et tidligere Grethe Roede kurs at om jeg unner meg noen ekstra kalorier i form av litt godis, så stopper vekta opp...

Anonym sa...

Det går sikkert bra. Husk å tenke på å klare en dag av gangen. Videre er det viktig å tenke i 100 gram ikke i kilo. Lykke til. Jeg holder på sjøl, og det er ikke lett. Nå i jula har jeg kost og nok godt opp litt, men nå er det pån igjen. Lykke til. Hilsen Grethe som ikke får lagt inn kommentarer til deg med egen nettadresse.

Blogger sa...

Takk for oppmuntringen Grethe! Og du er ikke alene om å ha kost deg i jula ;-)

Anonym sa...

Jeg er litt i de samme tankene som deg.
Etter 2 år med skadde ben og lite trening har vekten blitt høyere enn noen gang og noe må gjøres.

Akkurat som du liker jeg ikke det jeg ser. Det er såå vanskelig å vite hva jeg skal ta på meg enda jeg har et STORT skap fullt av klær.

Jeg vet hva som skal til: om jeg tar bort alt snopet og lager middag også de dagene Helten er borte burde alt være ganske så greit. Men det er lettere sagt enn gjort...

Lurer på om jeg skal henge meg på deg. Kanskje vi kan motivere hverandre?

Blogger sa...

CamKarMir: Hurra for likesinnede :-) Jeg har også et skap fullt av klær, eneste problemet er at 80 % av klærene er for småe! Og siden jeg hater å prøve nye klær når jeg er i nåværende vektklasse, har jeg også bestemt meg for ikke å kjøpe meg noe nytt før jeg har gått ned igjen! Som en liten bonus kan man si. Derfor går jeg rundt i de værste fillene for tiden...

Heng deg gjerne på :-) Det er lettere (kremt, et aldri så lite ordspill der) å være to. Sjekk ut vektklubb.no, der kan du legge inn matvarene du spiser, så regner de ut hvordan du ligger an kalorimesssig i løpet av en dag. Litt arbeid ved dataen de første dagene, men etterhvert blir det minimalt.

Anonym sa...

Tror jeg trenger et par dager på å forberede meg på. I går spiste jeg middag og så sjokolade... og så pop corn... Får tenke litt og lage meg en plan. Skal sjekke vektklubben, men trolig ender jeg opp med egen plan.

Blogger sa...

Ja, det er viktig å forberede seg mentalt på det som "kommer". Jeg brukte hele desember på akkurat det :-)

Anonym sa...

Stå på dette kalrer du. ;)
Eg bestemte meg også for og gjøre noe med kroppen min etter fire graviditeter. Gikk ned 18kg på ett år. Herligt og komme tilbake til "nesten" normal. Hurra for Herbalife sier eg. Eg har ikke levd på slankern, eg har bare levd sunnere.

Blogger sa...

Pia81: Min motivasjon er også å bli "normal" igjen, men samtidig er jeg redd kroppen er så forandret etter fødslene at alt bare vil henge og dingle... Ellers er ikke Herbalife noe for meg tror jeg, for det er vel sånn kur der du drikker en mikstur (?), og jeg er alt for glad i mat til å kunne erstatte den. Ellers synes jeg du er flink som har klart å gå ned så mye. Håper jeg blir like flink:-)

Legg inn en kommentar

All tilbakemelding er god tilbakemelding, så lenge det ikke blir ufint!

 
Vivi's Verden. Design by Exotic Mommie. Illustraion By DaPino