11. februar 2009

Hørt fra barnemunn 2

I går våknet prinsen klokken seks, noe som betydde at vi frem til klokken syv hadde et gnagsår mellom oss i dobbeltsengen: "Kan vi stå opp? Jeg vil se på Jungeldyret Hugo." Disse ordene gikk på repeat i en time, og siden vi har en ny regel i huset som sier at vi skal ligge i sengen frem til klokken syv, samt at barnetv på morgenen er forbudt på ukedagene, var det bare å holde ut som best vi kunne. Erfaringen er nemlig at prinsen ofte våkner rundt klokken fem om han vet han får se TV, for det er altså så morsomt!

Da klokken endelig ble syv og vi kunne gå på badet, ble derfor de første minuttene preget av alvorspraten vi følte vi måtte ha med den unge lovende prinsen. Vi prøvde å forklare at om han ikke klarer å være stille når han kommer inn i sengen vår på morgenen, så får han ikke lov til å komme. Da må han bli liggende i sin egen seng til vi sier han får stå opp. Det er da prinsen ser på sin far med smale øyne og sier "Pappa! Da må jeg fortelle morfar at du dytta meg!"

Hva kan man si? Jeg gir meg over - grensesetting kan være farlig! Heldigvis våknet han halv åtte i dag, hvis ikke hadde vi vel fått barnevernet på døra neste gang prinsen er hos besteforeldrene!

13 Kommentarer:

Anonym sa...

Hahah! Barn er så utspekulerte. Jeg liker det litt, sneaky unger er gøy - men ikke når det er ens egne, selvsagt;)

Blogger sa...

Maria:Hehe, akkurat - ikke når det er ens egne ;-)

Unknown sa...

Ha-ha. Alt for kjent det der.
Her kommer også poden med "trusler" for tiden. Hører vel med til alderen tenker jeg.

Iris Maria sa...

Se der ja, hullet er igjengrodd allerede! så flott :)

Blogger sa...

Charlotte: Ja, jeg håper det er en fase ;-)

Iris Maria: Ja, det kan se ut som om det er litt mindre iallefall :-)

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Hehe, barn er barn :o) De fornekter seg ikke, og man kan undres hvor alle disse "gode" ideene kommer fra noen ganger.

Blogger sa...

Rune: Fantasi...er det ikke det man kaller det? ;-)

Anonym sa...

Ha ha ha :)

Hærlig!

Anonym sa...

Hehe, barn kan være skikkelig utspekulerte og vet hva de skal si for å oppnå noe.
For mange år siden var her jeg bor ei dame som hadde rykte på seg å stjele. Vel, hun gjorde tydeligvis det, også med barnebarna på handletur, for en dag da barnebarnet spør om å få is, og bestemor sier nei, kommer det «får jeg ikke is, forteller jeg hva du stjal på butikken i går.»

Bra dere har regler når det gjelder tv-titting.

Anonym sa...

PS! Skulle gjerne kommentert oftere hos deg, men du har aktivert captcha, og da må jeg ha seende hjelp for å komme forbi koden.

Blogger sa...

Gneis: :-) Ja, iallefall når det skjer hos andre enn en selv ;-)

Eugenie: Arti at du likte det :-) Captcha? Er det den ordverifiseringen? Er som du ser ikke helt sikker på hva jeg har aktivert, men skal se på saken :-)

Iris Maria sa...

Du har fått en utfordring fra meg på bloggen min :)

Blogger sa...

Iris: Spennende :-) Skal sjekke med en gang!

Legg inn en kommentar

All tilbakemelding er god tilbakemelding, så lenge det ikke blir ufint!

 
Vivi's Verden. Design by Exotic Mommie. Illustraion By DaPino