1. mars 2009

Små barn lyver ikke, gjør de?

I går morges, som alle andre morgener, kom prinsen opp i ektesengen vår da han våknet. Som mange andre morgener krøp han også under dynen min og la seg tett inntil ryggen min. Der ble han liggende og stryke lett på meg, inntil han fant ut at det var morsommere å klipe litt forsiktig. Siden det var vanskelig å få tak enkelte steder, fant han til slutt den ringen som ble svært så fremtredende etter min siste fødsel. Til å begynne med registrerte jeg ikke hva det var han sa, noe som skyldtes at det var svært tidlig på morgenen og jeg var trett. Plutselig gikk det imidlertid opp for meg, hva det var vår unge lovende gjentok for hver gang han kløyp mammaen sin: "Oi! Så tjukk du va mamma."

Det er vel unødvendig å fortelle at jeg med et ble lys våken. Hadde jeg hørt riktig? Det viste seg dessverre at jeg hadde det, for da jeg spurte om han syntes at mamma var tjukk, svarte han klart og tydelig "JA!" I morgen starter altså slankekrigen på nytt, for det er ikke til å skuffe under en stol at det gikk skeis sist jeg prøvde! Konklusjonen blir, at det er av små barn man skal høre det!

12 Kommentarer:

Mourie sa...

Av barn og fulle folk...

Blogger sa...

Mourie: Uff ja :-O Men, det er vel slik at ærlighet varer lengst....eller?

Susanne sa...

Hi hi.
Men bare tenk at det er barna som har skjønt det, de syns ikke det er negativt å være tykk... Det er noe vi voksne lærer dem etterhvert desverre...

Jeg også gleder meg til å komme igang med trening. Nå er det 8 uker siden fødsel så nå vil jeg snart i gang. Vekta har stoppa å gå nedover kan du si...

Iris Maria sa...

Små barn er altså noe helt for seg selv ;)

Anonym sa...

Ja den der har jeg hørt av min håpefulle også..
En morgen vi sto på badet så hørte jeg plutselig en bak meg som sa....no e du blitt tjukk mamma :)
Koselig :) :)

Så jeg burde vel hive meg på slankebølgen jeg også.

Støvkorn sa...

Eller du kan beholde kiloene og lære sønnen din at alle kroppsformer er fine :)

Anonym sa...

Eg er så glad for at mine er voksne og visseg sei at nå har eg vorte tjukk, så sei da Nei da, det kan ikkje dei sjå. Så det er berre å vente til ungene vert voksen, så får dere det svaret dere vil ha hehe

Tanja sa...

Så heldig du er som har bare én ring! :)

Sommerlyst sa...

He he..ja de kan få sagt det, og tro meg - har fått høre det jeg og.

Hiver meg på jeg me'. Ikke lenge til jeg skal tilbake på jobb - buksene passer fremdeles ikke, og ikke har jeg råd til ny garderobe heller. Så da er det vel bare til å sette igang! :)

Blogger sa...

Susanne: Du har helt rett! Kanskje jeg heller burde lære dem at mamma sin kropp er verdens fineste, og at det er alle andre som ikke er som du "burde være" ;-)

Iris: Ja, og jeg måtte jo smile til tross for at sannheten smerter :-)

Gry Hege: Hehe :-) Den var god. Finnes det en klubb for barn med "tjukke mødre"?

Confiteor: Ja - det er som jeg sa i svaret til Susanne ;-)

Greta: Åh...det hørtes kjekt ut :-D

Tanja: Hehe...det hender jeg pynter litt på sannheten, til og med her inne på bloggen - så vi kan heller si det slik at prinsen fikk tak i DEN ringen (og ikke de ved siden av) ;-)

Mitt og MIne: Jeg jobber ikke, men fikk forleden en ny motivasjon: 15 årsjubileum fra Videregående! Det er i juni, og jeg burde klare 9 kilo før den tid....

FraTegningTilFortelling sa...

Det er kudos å få høre slik fra barn, de liker myke mammaer:)

Blogger sa...

VipsPips: Du, det er det smarteste jeg har hørt på lenge :-)

Legg inn en kommentar

All tilbakemelding er god tilbakemelding, så lenge det ikke blir ufint!

 
Vivi's Verden. Design by Exotic Mommie. Illustraion By DaPino