18. mars 2009

Amerikansk "rik" forstad

I går tok Fru C, barna og jeg en liten spasertur i nærområdet, og det skal ikke mye til for å imponere meg. Se for eksempel på dette "gateskiltet":



Slike "skilt" finner man ikke i starten på gata der konemor holder til i Norge, for å si det slik.



Her er inngangspartiet til Fru C med familie. En smule større og mer fancy, enn konemors fuglekasse på 68 kvadrat.



Jeg blir målløs! Bare vent til jeg legger ut bildene av huset innvendig.



Her er vi i gata utenfor huset, og hadde det ikke vært for alle trærne ville dere sett det ene fantastiske huset etter det endre. Wisteria Lane kan bare gå og legge seg!!! Området heter Woodlands, og trærne er visstnok fredet, iallefall utenfor boligområdene.



Enden på gata.



Postkassene.



Hva tror dere dette er? En treningshall? FEIL! Det er en barneskole, og mitt spørsmål er: Hvor er alle vinduene? Denne skolen er forøvrig den femte beste barneskolen i Texas.





Brannhydranter finnes overalt, og da med ca 200 meters mellomrom i området der jeg befinner meg.

17 Kommentarer:

Kristin sa...

hærligheten selv! blir målløs!

Anette {foreldremanualen} sa...

Så gøy med reisereportasje! Jeg elsker å reise, har vært to ganger i USA - men aldri i Texas. Det er jo der alt er så stort sies det... Gleder meg til å se bildene fra innsiden av huset! ;-)

Sommerlyst sa...

Så morro at du blogger fra "uniten". Kjekt med reisereportasjer!!

Jobbet ett år i USA som au-pair for mange herrens år siden...nå fikk jeg veldig lyst å dra tilbake...Det er jo litt som å leve i en film. På en måte :)

Har ikke vært så flink å kommentere i det siste, men er alltid innom!

Kos deg videre. Ser frem til neste innlegg!

Veronica sa...

For et flott hus, skulle hatt slke boligområder her hjemme i gamle norge også. :)

Spennende å følge med på reiserepotasjen fra USA. :)

Ha en fin dag

Blogger sa...

Prinsæssa: Da er vi to :-)

Anette: Ja, her er det stort :-) Bilder fra huset kommer snart :-)

Mitt og Mine: Den filmfølelsen har jeg litt av jeg også :-)

Linea: Ja, men i Norge hadde det kostet for mye :-) Ha en fin dag du også :-)

Slankeguri sa...

Gøy med reisebrev!!! Og bilder!!! Gleder meg også til bilder innefra palasset!!! Moret meg også stort over gårsdagens reisebrev - spesielt nymånen på tv-bildet. Hihihi.... Håper du koser deg masse på tur :-)

Anonym sa...

Hmm...er damene som bor der som i Wisteria Lane også..?

Blogger sa...

Slankeguri: Jeg koser meg masse!!!! Men, det er dårlig med slanking på denne turen - amerikansk godteri er alt for spennende til at jeg klarer å holde fingra av fatet :-O

Tante Grønn: Du, det vet jeg faktisk ikke! Damene i strøket her har til nå gjemt seg bak lukkede dører! De er med andre ord ikke like glad i å vise seg frem som de i Wisteria ;-)

Marte sa...

Fint der!! :-) Men for en trist skole.. iallfall utenpå, får håpe de har pyntet fint inni ;) - Kanskje de har malt på vinduer..

Susanne sa...

Så gøy at du viser bilder og forteller fra turen! Jeg har en liten drøm om å få oppleve noe liknende en gang jeg også. Foreløpig får jeg nøye meg med å høre deg fortelle:)

Anonym sa...

Stas!! :-) Men den skolen der ville jeg nok ikke ha gått på selv om den var aldri så god på papiret.

Anonym sa...

Hei,
Jeg fant bloggen din på en annen blogg, vil bare si et par ting. Jeg bor i Texas, og har jobbet som vikarlærer på mange barneskoler her. Alle klasserommene jeg noengang var i hadde rekker med vinduer, så det som du ser på bildet der, er helt sikkert bare gymsalen.

Det nabolaget du to bilder i er nok veldig imponerende hvis du akkurat har kommet hit, men det er faktisk bare et fint, men typisk middelklasse nabolag her i Texas. Hvis du virkelig vil bli imponert bør du lete opp de finere stedene i byen du besøker. Ellers reiser du hjem uten å ha sett det som virkelig er å se i nabolagene her i Texas.

Jeg husker hvor lett imponert jeg selv ble da jeg kom hit for 10 år siden, og var vant med norsk standard på hus. :) Ha en fortsatt fin tur!

Blogger sa...

Marte: Ja, da er de i såfall veeeldig flinke til å male ;-) Kan jo hende det er vindu på den andre siden da :-)

Susanne: Det blir din tur også, men fint at du "lever" gjennom meg inntil videre ;-)

CamKarMir: Hehe :-) Nei, jeg liker de små barneskolene i Norge bedre jeg også :-)

Anonym: Ja, vi begynte å tenke at det kanskje er vindu på den andre siden. Det er i tillegg et bygg på enden av det jeg fotograferte, men der var det også bare noen få vindu. Vi begynte derfor å lure om det kunne ha noe med varmen å gjøre???

Ellers fikk jeg i dag se det virkelige rikmannstrøket!!! Halleluja! Fikk også sett hvor dårlig andre bor, og det er vanvittige forskjeller. Skal være her en uke til, så det er nok fortsatt mye som venter meg :-)

Fru C ble imidlertid veldig nysgjerrig når hun leste innlegget ditt, for "tenk om jeg vet hvem den personen er" ;-)

Anonym sa...

Hei,
Så kjekt at du liker deg så godt her! Min mann og jeg flyttet hit fra Norge for 10 år siden nå, og har helt funnet oss til rette her. Det hadde vært spennende å visst hvem Fru C er ja, men vi kjenner igrunnen ingen nordmenn her hvor vi bor, de fleste norske er i Houston, tror jeg. Vi er i Austin, hvis du er i nærheten så hadde det vært koselig med et besøk fra deg om du hadde lyst og tid! :)

Hilsen Anonym :)

Blogger sa...

Anonym: Oi, dere har bodd her en stund dere da skjønner jeg :-) Fru C bor utenfor Houston ja, og jeg er ikke helt sikker på hvor Austin er. Jeg skal spørre henne når hun kommer hjem igjen :-) Skal vi dit i løpet av den kommende uken, skal jeg såklart si fra :-) Hadde vært morsomt å treffe en annen blogger :-)

Greta sa...

Må innrømme at eg har gløymt heile turen din, veit ikkje kva eg har vore opptatt med, men i løpet av helga skale g få med emg og kose meg med heile turen din. I landet der alt er stort. Som du allere de første dagen fann ut.

Blogger sa...

Greta: Det tyder bare på at du har nok å gjøre for tiden, om du ikke skal drømme deg vekk i andres ferieturer i tillegg ;-)

Legg inn en kommentar

All tilbakemelding er god tilbakemelding, så lenge det ikke blir ufint!

 
Vivi's Verden. Design by Exotic Mommie. Illustraion By DaPino