17. mars 2009

Vivi's Verden i USA

Da er jeg endelig fremme folkens, og med det har konemor tatt sine første steg i et land hun lenge har drømt om, men som til nå har vært totalt ukjent for henne. Ja, med mindre man blir statsviter av å råkline med en amerikaner i tenårene? I såfall burde jeg kanskje hatt visum for lenge siden!

Det er faktisk helt merkelig å være over there... ehhh... here, i landet som på mange måter er så stort. Det er så merkelig at det egentlig ikke har gått opp for meg enda. Uansett hvor jeg snur meg, overveldes jeg. Bilene, husene, veiene, trærne, ja til og med lekeplassene får meg til å sperre opp øynene. Alt er så flott og stort. Fru C sier imidlertid at det er slik det er her borte, iallefall utenpå. Det er visstnok mye som ikke synes for det blotte øyet.

I mitt første innlegg tenker jeg imidlertid å vise bilder fra flyturen som gikk bra, sett bort fra en kjempeSTOR skuffelse: TV skjermen!



Som den filmfriken jeg er, er det en selvfølge at jeg før turen så frem til å sitte pal foran en TV, for å se på film. Som dere skjønner av bildet, ble ikke den forventningen innfridd. Da jeg tok dette bildet måtte jeg faktisk zoome inn på skjermen, for at den i det hele tatt skulle bli hovedobjektet i bildet. Etterpå innså jeg imidlertid at nymånen under skjermen, tar det meste av fokuset!



KLM sitt vingespenn skuffet derimot ikke, og flyselskapet imponerte enda mer, da det viste seg at flyet aldri falt ned, slik jeg hadde sett for meg i dagene før avreisen.



Da jeg så dette, under innflygingen, tenkte jeg med en gang Wisteria Lane og Frustrerte Fruer.



I dette øyeblikket bestemte jeg meg for å dra på en baseballkamp mens jeg er her. Er ikke det typisk amerikansk, så vet ikke jeg!



Her er konemor fremme, men det er derimot ikke vertskapet (Fru C), som hadde LOVET å være ute i god tid. Fru C hadde nemlig spådd at det kom til å ta minst en time, fra jeg gikk av flyet til jeg var ute, på grunn av alle kontrollene. Det tok meg 15 minutter. Derfor fikk jeg god tid til å heve de slitne bena mine, og tenke over det faktum at leggene mine faktisk tar seg godt ut i tights, verdens beste reiseantrekk. For de som lurer, har jeg også en egen reisetruse. En truse som ikke lager vonde merker på disserompa, selv om man sitter veeeldig lenge!



Jo Nesbø sin bok Snømannen og en pose med Twix, var det som reddet flyturen når KLM sviktet på filmfronten. Siden Fru C var sååå sent ute, fikk jeg derfor muligheten til å lese noen ekstra sider, samt momse nok en sjokolade.

11 Kommentarer:

Anonym sa...

Fru C var altså ikke SÅÅÅ sen altså.
Hilsen Fru C

PS! Det er supert å ha deg her!!

Anonym sa...

Jeg gleder meg til å lese mer om USA-oppholdet ditt! Jeg kjenner misunnelsen vokse allerede.

Iris Maria sa...

Godt å se at du er vel fremme, og du bør absolutt dra på baseballkamp ;) Tenk så gøy det må være! Og forresten, ble du ikke redd av Snømannen? Det er en av de få norske krimbøkene som ga meg gåsehud opptil flere ganger... KOS DÆ!

Anonym sa...

Jeg er enig med deg - skuffende med så liten TV-skjerm! Det er best når man får sin egen skjerm. Da er den så nærme at det ikke gjør så mye at den ikke er så stor.
Hva slags truser anbefaler du som reisetruser? Boxer eller vanlig?

Anonym sa...

Da har dei forandret på skjerm greiene siden eg reiste bort dit.Eg hadde egen skjerm på baksida av stolen til han framom meg. Alle hadde egen skjerm. Og masse å velge i av filmer og slikt.

USA er stort og flott det meste. Eg fikk se fattigdommen også når eg var der. Den var faktisk stor den og men på ein annan måte.
Men på godt og vondt eg digger det landet der. skal tilbake etter kvart.
venter i spenning på neste innlegg

Veronica sa...

ååå, så spennende å kunne reise til usa!
Håper du får et nydelig opphold:)

Kristin sa...

Håper du koser deg masse i statene! Snømannen er bra valg av lesestoff!!=)

Blogger sa...

Fru C: Jo....du var sååå sen ;-) Det er helt herlig å se deg igjen - koser meg masse :-)

Maria: Neste gang er det din tur - for da sitter jeg hjemme med grineunger og misunner deg ;-)

Iris: Foreløpig er jeg ikke redd, men det er absolutt en bra bok :-) Det kan forresten hende det blir amerikansk fotball i stedet - vi får se :-)

Tante Grønn: Jeg krysser fingrene for et bedre sete på vei hjem :-) Jeg anbefaler boxer, med mindre du har de samme trusene fra KappAhl som jeg har! Sloggi er IKKE bra!

Greta: Jeg trodde også det var masse skjermer! Blir kanskje bedre på vei hjem? Angående fattigdom: Det er bare mexikanere som jobber i hagene rundt om her! De er liksom i den laveste samfunnsklassen, og likevel er de visstnok de heldige, fordi de får lov å bo og jobbe her!

Linea: Så langt har iallefall oppholdet vært supert :-)

Prinsæsse Kristin: Jeg koser meg masse - og ja, snømannen er bra :-)

Anonym sa...

Heisann kusina
Artig å høre at du fikk anledning til å reise "over there". Unner deg den fritiden og opplevelsen den gir deg :o)
La alle inntrykk synke dypt inn, da sitter de der lengre, og så kan du ta de fram når du sitter i fuglekassa sammen med romvesenet (artig utrykk på K forressten !).
Kos deg masse, vær forsiktig!
(ps! nice legs, by the way :o)

Klæm fra Nina

AstridVU sa...

Morsomt å lese disse USA-innleggene dine, Vivi - gleder meg til fortsettelsen. Har vært over there noen ganger selv og kjenner meg igjen i den overveldende følelsen :) Kos deg!!!

Blogger sa...

Nina: Neimen! Hallo!!! Hvordan fant du meg? Visste ikke at du blogget :-) Arti :-)

Astrid: Takk for det :-)

Legg inn en kommentar

All tilbakemelding er god tilbakemelding, så lenge det ikke blir ufint!

 
Vivi's Verden. Design by Exotic Mommie. Illustraion By DaPino