30. mars 2009

H....... dritt KLM!

Nå er jeg endelig hjemme, og har Jet-lag så det holder! Føler meg rett og slett drita, og da er det kanskje ikke så rart at jeg i går natt våknet livredd og ikke skjønte hvor jeg var, mens jeg i natt hadde fylleangst og ikke fikk sove! Det er med andre ord godt det er lenge til jeg skal ut å reise igjen.

I tillegg er jeg enda i harnisk over KLM. Det startet med at flighten mellom Houston og Amsterdam var ca 40 minutter forsinket, noe som betydde at jeg ikke rakk flyet videre til Trondheim, til tross for at det enda ikke hadde tatt av da jeg landet i Amsterdam. Da jeg kontaktet KLM på bakken, ca 08.50 på lørdags morgen, ble jeg booket om til et fly som tok av først klokken 20.20 samme kveld. Det ville bety neste 12 timers venting i Amsterdam, samt at romvesenet og barna ikke kunne hente meg på flyplassen, fordi de små lå og sov. Da begynte jeg å grine! Fytti rakkern hvor lei meg jeg ble. Så der stod jeg, svart av maskara, trett fordi det var nesten et døgn siden jeg hadde sovet, og deprimert fordi jeg ikke ville få den hjemkomsten jeg hadde gledet meg til.

Det var da jeg tok saken i egne hender og gikk til en annen KLM skranke, der jeg fikk booket om til Oslo og derfra videre til Trondheim. Jeg måtte betale 8oo kroner for billetten Oslo-Trondheim, men det var det verdt, for da ville jeg være i Trondheim kl 17.55. Jeg fikk med andre ord den velkomsten jeg hadde sett frem til, med norske flagg og MASSE klemmer og glade ansikt!

Et siste grynt i retning KLM er imidlertid at de i Amsterdam hadde klart å "glemme" igjen to av tre kolli, som jeg fikk levert på døra dagen etter. Møkk og dritt, men kanskje ikke så dumt likevel - for da var det ingen tollere som sjekket bagasjen min og alt stasjet jeg hadde med hjem! So long suckers, sier nå bare jeg!

14 Kommentarer:

Tante Grønn sa...

Velkommen hjem! Jeg har heldigvis litt bedre erfaringer med KLM. Da jeg, etter alt for mange timers reise fra Zambia, kom til Amsterdam og fant ut at Flesland var stengt pga streik, sendte de istedet flyet til Stavanger og alle passasjerene videre med buss. Så jeg kom meg hjem :) Såvidt jeg vet gjorde ikke de andre flyselskapene det.
Ellers syns jeg ikke det gjør noe når bagasjen ikke kommer frem på vei hjem. Da slipper man å bære den selv, og får den levert på døren neste dag! :) Og slipper tollen :)
Godt å ha deg tilbake!

Unknown sa...

Ja KLM= Ingen bagasje.. alltid.

elisabeth sa...

HAHAHAHA...I'LL KEEP THAT IN MIND!
Helt klart viktig å få den velkomsten man fortjener, det er jo halve vitsen med å reise vekk! Tenk deg hvordan det hadde vært i serien "da damene dro", hvis vi ikke hadde ått se hjemkomsten og velkomsten...bli'kke mye tv av sånt, hverken med eller uten kamera:)
Gud, hva jeg skulle gitt for å bo i en av de kakebutikkene du...sukk og stønn!

Blogger sa...

Tante Grønn: Jeg var kanskje litt streng med KLM i går - de har vært "greie" de andre gangene jeg har reist med de. Det var bare sååååå irriterende på lørdagen. Kan hende det hadde noe med meg og jet-lag å gjøre ;-)

Charlotte: Ja, jeg hører mange som sier det der! Heldigvis gav det bare fordeler for meg, siden jeg slapp toll og overvekt fra Oslo til Trondheim :-)

Molly: Jeg fikk ikke med meg siste episode av "da damene dro", og det irriterer meg litt! Og kakebutikk er vel og bra, men fy søren hvor kvalm jeg ble etter bare noen smakebiter :-O Hadde jeg bodd der, hadde det blitt VM i oppkast tror jeg!!!

mykstart sa...

Velkommen tilbake Vivi!:-) Slik er det når man er ute og flyr.. både med den ene og den andre. Har kommet frem diverse steder uten bagasje..og det er alltid kjipt. Noen ganger er det litt kjekt å kunne gå bananas og handle for reiseforsikringspenger. Men slikt får man jo ikke når man har kommet hjem. Håper livet i heimen atter vender tilbake til "normalen", og nye kjekke blogginnlegg!

Blogger sa...

Mykstart: Det ble dårlig med reiseforsikringspenger denne gangen ja ;-) Ellers har livet kommet tilbake til normalen, og snart er det påske - utrolig mye ferie for tiden, synes jeg ;-) Ellers tror jeg det blir lite bloggeinnlegg fremover - jeg er litt sliten og lei, og dessuten ligger jeg litt etter på skolearbiedet. Bloggingen blir derfor satt på pause i noen uker, frem til motivasjonen på ny er der. Håper derimot å få mer tid til å lese deres blogger :-)

Anonym sa...

Kjedelig! Hvis det kan være none trøst så toppet KLM det hle med to av mine venner som tilbragte et utvekslingsår i USA i fjor. Et år med bagsje ble stående igjen i på flyplassen i to uker før de fikk det ettersendt. De var fornøyde kan du tro, hele klesskapet deres ++ sto i USA.

Men jeg har snikttittet på turen din, og bortsett fra hjemreisen så det jo riktig bra ut. Misunnelsesverdig:) Velkommen tilbake!

Blogger sa...

Meter'n: Jeg ser at jeg tross alt var heldig, sammenlignet med vennene dine! Og ja, jeg hadde det bra :-)

Greta sa...

Når enden er god er allting godt. Og aldri galt att det ikkje er godt for noko. Tenker du fremdeles nyter det å vere hjemme med dine egne nå, sjølv om du bor i ei lita leilighet og ikkje i ein villa

Blogger sa...

Greta: Ja, du vet: Borte bra, men hjemme best ;-)

Romvesenet sa...

Det var jeg som betalte 864,- for å få deg raskere hjem...

Men det var jo verdt det :-)

Blogger sa...

Romvesenet mitt: Okey da, så var det du som betalte....helten min :-D

Anonym sa...

Det ser ut som du har hatt en fantastisk tur. Sjøl om hjemreisen blei plundrete. Jeg har fulgt med deg, kost meg med beskrivelse og opplevelsene dine. Dessverre har jeg vanskeligheter med å få lagt inn meldinger på bloggen din. Blir avvist nesten hver gang. I dag fikk jeg en igjennom. Håper det går bra med denne også

Blogger sa...

Grete: Hmmm...skjønner ikke hvorfor du får slike problemer, men håper det ordner seg av seg selv. Det gjør det noen ganger :-O

Legg inn en kommentar

All tilbakemelding er god tilbakemelding, så lenge det ikke blir ufint!

 
Vivi's Verden. Design by Exotic Mommie. Illustraion By DaPino