20. november 2008

I dag hadde jeg total Blog-Out!!!

Hjertet sitter fortatt fast i halsen på meg, pulsen har enda ikke sunket og jeg puster som jeg skulle ha løpt et halvmaraton. Årsak: Jeg har hatt en total Blog-Out!

Det hele startet på grunn av mitt evinnelige søk etter den perfekte designen, og etter Fingern sitt innlegg for to dager siden, øynet jeg håp. Jeg fant drømmedesignet på Template blogger, trykket download osv osv. Ting gikk derimot ikke som jeg hadde håpet på, da jeg ikke fikk lagret malen. Jeg skrev derfor en kommentar til Fingern der jeg spurte om hva som kan ha gått galt, hvorpå han gav meg et tips om å tilbakestille til "klassisk mal" først. Problemet er imidlertid at jeg blir så nysgjerrig når jeg holder på med slikt, og kombinerer du det med det faktum at jeg av og til har for sterk tro på egne evner, blir resultatet KATASTROFALT.

Oi oi oi...hvor lite smart jeg var! Resultatet ble at PLUTSELIG, sånn helt ut av det blå (akkompagnert av min trykking i hytt og pine, langt utover Fingern sitt tips...), så erstattes "utforming", som vi kjenner fra "oversikts-feltet", med "mal". Hele bloggen min (Vivi's Verden slik dere ser den nå) ble helt hvit. Jeg forsøkte å trykke på et av innleggene mine i Glugg for å se om bloggen var hvit der også, og det var den, hvit altså!!!

Her fikk jeg panikk, og den vedvarte til jeg på samme finurlige vis (altså ved å trykke masse og tilfeldig der min lille ertehjerne syntes det virket smart å trykke) klarte å komme meg tilbake til der jeg var før alle problemene oppstod.

For å si det slik: I en hverdag fylt med rutinemessige gjøremål som bleieskift, matlaging, klesvask og TV-titting, ble disse panikkartede 20 minuttene de lengste minuttene jeg har hatt på flere år. Nå er imidlertid alt tilbake til det gamle, og jeg skal IKKE tulle mer med denne bloggen.....mulig jeg oppretter en ny jeg kan tulle med i stedet ;-)

Gi Kudos til denne saken!

8 Kommentarer:

Anonym sa...

Hehe ;)

Jeg hadde noen liknende traumatiske opplevelser da jeg laget den nye layouten på bloggen min, det er vannvittig frustrerende!

Heldigvis er det litt lettere å ta backup og tilbakestille ting når man bruker wordpress - på eget domene!

Blogger sa...

Det er faktisk nesten godt å høre at jeg ikke er alene om å gjøre slike ting :-0 Jeg fikk helt panikk, for jeg har jo lagt ned ganske mye arbeid i alt som har med bloggen å gjøre...

Prøvde wordpress i starten, men synes det var ganske innviklet å endre på designen og lignende der. Blogspot er ganske enkelt på det området.

Anonym sa...

Hei Vivi. Tusen takk for det flotte trøsteskrivet du tok deg tid til å nedtegne og sende til meg. Kjempejente. :-) Flott at ikke bloggen din ble borte. Lykke til videre. Jeg kommer tilbake og ser mere på bloggen din seinere, men nå må jeg kjøre. Jeg ser at du har lagt meg til i margen din Tusen takk for dette også. Vet du hva. Jeg gleder meg til å være hos barnebarna mine. Mye takket være deg. Klem fra Grethe.

Blogger sa...

Bare hyggelig :-) Og god tur, håper du får en topp helg!

mirakel sa...

Fantastisk skrevet...! Hehehe! Jeg måtte le litt for meg selv nå.

Kjenner igjen dette med å trykke og håpe på det beste. Det funker som regel, men GUD hvis det skulle ødelagt bloggen. Da hadde jeg falt ned i en dyp depresjon, er jeg redd. ;)

Blogger sa...

Til Mirakel: Ja er det ikke utrolig hvor dyrebar bloggene våre er blitt! Depresjon er nok passende for hva som hadde skjedd meg om min også hadde forsvunnet ut i atmosfæren!

Takk for alle kommentarer! Det er godt å få slik støtte oppi alt det tragiske :-)

Smilla sa...

Hehe! Jeg satt hele forrige helg og testet ut nye bakgrunner, og opplevde først det du erfarte (altså at alt ble hvitt). Når du nå har forandret en gang og ser hvor lett det er å klippe og lime inn adresser, kommer du sikkert til å skifte igjen... Jeg gikk helt amok. Prøvde ut den du også har. Får skikkelig ungdomsskolefølelse av den. :)

Blogger sa...

Hei Smilla! Ja, det er noe med den murveggen, og amok... du må ikke snakke!!!! Jeg blir faktisk irritert på meg selv over at jeg ikke klarer å slå meg til ro med det designet jeg har! Tenk på all den tiden jeg heller kunne brukt på å lese andres og skrive egne innlegg.

Det går vel et par dager så er det på'n igjen :-)

Legg inn en kommentar

All tilbakemelding er god tilbakemelding, så lenge det ikke blir ufint!

 
Vivi's Verden. Design by Exotic Mommie. Illustraion By DaPino