26. januar 2009

Den perfekte slankekur!

Nå har det gått tre uker siden jeg begynte å slanke meg, og i motsetning til CamKarMir har jeg IKKE vært flink! Jeg har blandt annet vært på tre kinobesøk (noe som kaster skam over "Årsplanen" min), der jeg spiste fra Candy King-posen til det tøt ut av ørene på meg. Videre har jeg to kakeselskaper og en Tapasmiddag på samvittigheten, samt en overdådig middag på en Kinaresturant, som ble toppet med friterte bananer til dessert!

Likevel har jeg klart å gå ned neste fire hele kilo! Jeg skjønner rett og slett ingenting. Riktignok har jeg gått til skolen fire ganger, spist lunsj hver dag og sprengt årskvoten når det gjelder sex, men det kan umulig oppveie for det faktum at jeg har bikket den anbefalte dagsdosen på 1300 kalorier, flere ganger i uken i tre uker. Kan det?

Uten å gå i detalj sjekket jeg kaloriforbrenningen på de aktivitetene jeg har foretatt meg, og kort fortalt sier Dagbladet.no at om du veier 80 kilo og har sex av det aktive slaget i 30 minutter, forbrenner du 297,6 kilokalorier (kcal), noe som tilsvarer nøyaktig kaloriinnholdet av 297,6 gram kokte reker. Nå spiste riktignok jeg friterte kongereker, men det går sikkert for det samme. For hver gang jeg gikk til skolen, som er en tur på 40 minutters lett gange, forbrente jeg i tillegg 172 kalorier. Om jeg da summerer antall ganger jeg har hatt sex, multipliserer det med 297,6, plusser på fire turer til skolen multiplisert med 172 kalorier, da får jeg... tenke... tenke... tenke.... iallefall ikke nok til å fjerne effekten av alt jeg har hatt i meg! Og nei! Dere får ikke vite hvor mye sex jeg har hatt disse tre ukene!

Min konklusjon er derfor, og jeg er mer enn villig til å møte hos Redaksjon EN i NRK1 sammen med Lindberg og Roede for å debattere dette videre, at man kan slanke seg gjennom uvettigt inntak av både det ene og det andre. Så det så!

9 Kommentarer:

Mammadamen sa...

Tross et makabert program om lobotomi på tv, ler jeg nå høyt:-)) Wow! Nå skal sexlivet, postfødsel, i gang igjen på ordentlig her i huset og. God natt til deg:-)

Blogger sa...

Hihi :-) Ja, det er bare å sette i gang ;-)

Anonym sa...

Jeg leste en "loven om tiltrekning"-bok for en tid tilbake, og der sa de at dersom man visualiserte seg at man ble slankere, så ville man bli nettopp det. Høres ganske perfekt ut, eller hva? Vel, jeg så for meg at alt fettet mitt forsvant, og jammen gikk jeg ned noen kilo. Om det skyldes tankene mine vites ikke, men det er det samme for meg. Det er litt deilig å la seg selv tro at man kan slanke seg så lett, uten en gang å svette. ;)

Og jeg kan ihvertfall ikke skryte av at jeg har hatt lange økter med heftig sex. :p

Smilla sa...

du er så flink til å kommentere hos meg men jeg skriver aldri hos deg. derfor gir jeg deg en liten hilsen her vivi. fin ny look på bloggen din! :)

Blogger sa...

Mirakel: Jeg har også hørt om den loven der! Hmmm... kanskje det er en kombinasjon av sex og visualisering som har hjulpet meg?

Smilla: Så koselig å se deg her inne også :-) Og når det gjelder looken på bloggen, kan det faktisk hende den får være i fred i mer enn en måned denne gangen;-)

Anonym sa...

Jeg ler! Høyt! Man får vel bare følge... eh... rådene dine ;)

Blogger sa...

Ja, ikke sant :-D

Anonym sa...

Grattis med minus 4 kg!! Det er jo kjempebra! Kan jo hende at du tross alt har spist mindre snop enn du normalt ville? Og det kan også hende at 1300 kcal er litt lite for deg og at du dermed har en bedre forbrenning ved å ligge nærmere 1500, f.eks?

Skam for den som gir seg! Ta en utfordring av gangen og gled deg over de små seierne :-)

Blogger sa...

Noe har iallefall fungert :-)

Legg inn en kommentar

All tilbakemelding er god tilbakemelding, så lenge det ikke blir ufint!

 
Vivi's Verden. Design by Exotic Mommie. Illustraion By DaPino